Voda iz otroštva

V tem članku vam bom predstavil ribolov na Malem Balatonu, ki se nahaja v Prekmurju. Prvič sem lovil na tej gramoznici leta 2001, ko sem imel še rosnih 14 let. Takrat sva se z očetom odpravila na večdnevno ribičijo. Še danes se spomin, kako sem bil navdušen, saj je to bila ena izmed prvih večdnevnih ribičij v moji ribolovni karieri. Takrat sem ulovil svoj osebni rekord, in sicer amurja, težkega 14,50 kg. Po prijemu te ribe več ni bilo vprašanja ali se bom še naprej ukvarjal z ribolovom.

Nato nekaj časa nisem lovil na tem jezeru. Jezero je precej zaraslo in na njem so večinoma lovili le najbolj izkušeni in vztrajni ribiči, med katere jaz takrat še nisem spadal. Sam sem se  raje naprej pridno učil in nabiral izkušnje drugje.
Na Mali Balaton sem šel ponovno ribarit leta 2011. Takrat sva se s kolegom odločila, da bova precej časa lovila na tem jezeru. To je bilo moje najuspešnejše ribolovno leto, kar sem jih do sedaj doživel, kajti toliko lepih, borbenih in velikih rib v eni sezoni še nisem uspel spraviti na suho. Sem pa tudi veliko rib izgubil, saj je v vodi veliko ovir. Bila je zelo lepa izkušnja.

Istega leta sva s kolegom doživela veliko presenečenje. Na celotedenskem ribolovu meseca novembra nisva prijela nobene ribe in tudi najini signalizatorji niso v celem tednu niti enkrat zapiskali. Res pa je, da je bila cel teden megla in stopinje so se gibale pod lediščem.

Še nekaj spominov na leto 2011:

‘Divjak’

Torpedo

Osebni rekord amurja

Jutra v novembru so bila hladna

Od leta 2011 naprej sem lovil na drugih jezerih. Leta 2013 sem se po tehtnem razmisleku odločil preživeti en teden ob Malem Balatonu. Z ribolovom sem začel 12. 8. 2013. Na jezero sem se odpravil le z enim razlogom, in sicer da bi ulovil krapa večjega od 10 kg. Na tem jezeru do tega leta namreč nisem uspel zgrabiti večjega krapa, le nekaj kapitalnih amurov. Na ta ribolov sem se prvič odpravil sam. Žal pa sem ob vodi preživel le čudovitih pet dni, saj mi čas več ni dopuščal.

V vseh teh letih so v jezero vložili zelo malo rib, predvsem zaradi obmejnih problemov. Leta 2013 so vložili nekaj malih krapov, težkih 0,5 – 2 kg. Sam sem bil mnenja, da je to pozitivno, saj se večje ribe začno z manjšimi ribami boriti za hrano in se premaknejo iz svojih lukenj.

Preden sem se odpravil na ribolov sem se seveda pripravil. Pregledal sem opremo, naredil sveže naveze in seveda poskrbel, da mi ne bo zmanjkalo vab. Za vabo sem uporabljal izključno BFBaits proizvode. Še prej sem se odpravil na jezero z namenom, da si poiščem krmišče. Ko sem krmišče izbral sem že malenkost nakrmim. Zmarkiral sem si mesto in tako je bilo vse pripravljeno.

Naredil sem si tudi  plan, kako bo vse skupaj potekalo. Menim, da je to pomembno preden se odpravimo na daljšo ribičijo. Seveda se moramo sproti tudi prilagajati in upoštevati vremenske razmere. Moj plan je bil sledeč:  2 krmišči, in sicer eno krmišče, kjer bom krmil več z partiklom in boili in eno krmišče kjer bom večinoma krmil samo z boili in čisto malo partikla. Odločil sem se tudi, da bom vsak dan krmil ob isti uri in da bom krmil 2-krat dnevno. Prvo večje krmljenje je bilo ob 12.00 uri in manjše ob 19.00 uri. Določil sem tudi količino dnevne hrane. Na dan sem porabil 10kg partikla ter 3 – 4 kg boilov in peletov.

Plan je bil narejen in vse je bilo pripravljeno. Tako sem se brez skrbi odpravil na ribolovno mesto, kjer sem preživel svoj teden. Prispel sem točno ob 12.00 uri. Najprej sem se odpravil krmit.  Ker čoln ni dovoljen imeti, sem se odloči, da bom plaval do krmišča in na tak način krmil. Zvečer sem še samo dohranil s pomočjo rakete.

Ko sem to storil, sem pričel pripravljati palice. Vzel sem si čas, saj se mi ni mudilo nikamor. Ko sem palice postavil na stojalo sem si vzel stol, se usedel in umiril ter opazoval vodo. Opazil sem, kako so ribe aktivne, tudi na krmišču sem opazil premike. Bil sem ves presenečen. Po uri opazovanja sem začel pripravljati vabe in jih namestil v vodi.

Problem. Plavajoča trava

Nato sem pričel pripravljati svoj kamp. Ko sem nameščal ležalnik v šotor sem zaslišal pisk signalizatorja, pogledal sem šokirano iz šotora in videl, kako swinger poskakuje. Pribežal sem do palic in po zategu začutil upor ribe. Nisem mogel verjeti.  Že po eni uri sem imel prijem. Okrog 15 minut sem potreboval, da sem ribo potegnil k obali. Ob obali sem imel nekaj težav s travo, ki je lebdela po vodi. Kljub temu sem uspel ribo zajeti v mrežo. Bil je krasen krap, težak 11,40 kg in ujet na vabo BFBaits Scopex/Banana. Pred večernim krmljenjem sem imel še en prijem, in sicer ob 18.15 uri. Prijel sem prav tako krapa, 2 kg težkega in na Ananas Pop Up. Noč je minila zelo mirno. Lepo sem se naspal in si nabral moči za drugi dan.

Krap, 11.40kg

Naslednji dan sem se zbudil ob 9 uri in takoj pripravil partikel za kuhanje. Medtem ko se je hrana kuhala sem opazoval vodo in pozajtrkoval. Ob 10.20 uri je spet zapiskalo in ulovil sem krapa, težkega 2 kg, na Bloodworm + Pop Up Pepper. Ob 12.00 uri sem nakrmil in zamenjal vabo. Popoldan je začel močno pihat veter. Približno ob 17.00 uri je nastala nevihta. Upal sem, da v tem času ne bom imel prijema. Vendar glej ga zlomka, ob 18.25 uri je zapiskal signalizator in moral sem zategniti palico. Bil je močan prijem na vabo BFBaits Squipex / Pop Up Pepper, rola je lepo pela. Po 15 sekundah se mi je riba odpela. Palico sem postavil nazaj na stojalo in šel v šotor ter upal da se do 19.00 ure nevihta umiri. Želel sem v miru nakrmiti in zamenjati vabe. Nevihta se žal ni umirila, tako sem se dodobra premočil. Med nastavljanjem vabe sem uspel strgat dve navezi. Na mestu, na katerem sem lovil je bilo namreč v vodi deblo, zato sem moral biti zelo pozoren, kako sem spravljala vabo iz vode, da se ni zataknila.

Svež partikl iz koruze, tigernutsa, oljne repice in konoplje

Tretji dan me je zbudil pisk signalizatorja ob 6.30 uri. Prijel sem manjšega krapa. Nato sem šel še malo počivat. Ko sem se zbudil sem ponovil celoten postopek: kuhanje partikla, zajtrk in krmljenje. Slabo uro po krmljenju sem imel prijem. Ponovila se je zgodba prvega dne.  Ko sem ribo dobil k obali sem opazil, da je amur. Bil je moj prvi amur na tej ribičiji. Spravil sem ga na suho in stehtal. Imel je 14,10 kilogramov in prijet je bil na vabo BFBaits Ananas Pop Up.

Amur, 14.10kg

Šel sem pod dežnik, kajti tisti dan je cel dan deževalo. Popoldan je na ribičijo prišel kolega, ki je občasno lovil na tem jezeru. Pripravila sva si kurišče, saj sva se dogovorila, da si za večerjo spečeva meso. Ker je bila ura že 19.00 sem začel pripravljati vse potrebno za krmljenje. Naenkrat sem zaslišal pisk. Piskal je signalizator skrajno desne palice, in sicer brez prestanka. Skočil sem do palice, zategnil in okamenel. Poteg je bil zelo močan. S kolegom sva se pogledala in nasmehnila. Po približno 20 sekundah se je riba malce umirila in začel sem namotavati laks. Vse skupaj ni dolgo trajalo, kajti riba se mi je zagozdila in obtičala je na enem mestu. Nekaj časa sem držal palico v roki. Nato sem se odločil, da jo postavim nazaj na stojalo. Le nekaj sekund potem je spet zapiskalo. Ponovno sem dvignil palico. Vedel sem, da riba ni mala, saj česa takega še nisem občutil. Roke so me že pošteno bolele. Po dobrih 30 minutah borbe sem imel ribo v mreži. Zavriskal sem od veselja, čeprav še nisem vedel, kako težka je riba. V tistem trenutku mi ni bila pomembna teža ribe, ampak le to, da sem zdržal in uspel ribo spraviti na kopno. S kolegom sva stopila v vodo in ribo dala v vrečo za tehtanje da jo odneseva na blazino. Ko sva ribo dvignila sva takoj vedela, da ima kar precej kilogramov. Ko sva vrečo odprla so se mi oči zarosile in zavriskal sem od veselja, kajti tako velike ribe v živo še nisem videl. Tehtnica je pokazala, da je krap težak 26,40 kg in v  beležko sem zapisal nov osebni rekord. Krap je bil ulovljen na vabo BFBaits Ananas Pop Up. Po tehtanju je seveda sledilo slikanje in snemanje ter seveda puščanje ribe nazaj v njeno domovino.  Ob  23.15 uri sem imel še en prijem. Bil je krap 4 kg težak, prijet na BFBaits Scoberry.

Krap, 26.40

Pred vrnitvijo v njegovo domovanje

Četrti dan sem se zbudil že ob 4.30 uri, saj od navdušenja nisem mogel spati. Stopil sem iz šotora se usedel na stolec in občudoval sončni vzhod. Nebo se je jasnilo in posijalo je sonce. Sonca sem bil vesel, saj sem si moral posušiti nekatere stvari. Dan je minil mirno brez prijemov, krmil sem še vedno ob istih urah. Imel se tudi kar nekaj obiskov prijateljev. Ob 21.30 uri je ponovno zapiskalo. Riba na trnku se je obnašala precej čudno. Ob obali sem zagledal amurja in se obenem spomnil na amurje, ki sem jih ulovil na tem jezeru leta 2011. Žal se mi je amur odpel. Lahko povem, da ni bil majhen, saj sem na tem jezeru videl veliko amurov, težkih več kot 20 kg.

Jutra na jezeru. Fantastična.

Zadnje jutro mi je na laks naneslo precej trave in pri  prijemu ob 11.00 uri nisem imel pravega kontakta z ribo, zato se mi je kar hitro odpela. Po tem sem začel pakirati stvari in se odpravil domov.

Na koncu sem lahko zelo zadovoljen z vsem, kar sem doživel. Ujel sem ribo svojih sanj in v 5 dneh sem imel 10 prijemov in jih 7 realiziral, kar je za to jezero odlično.

Za konec bi povedal še to, da tisti, ki premišljujete o tem, če bi se sami odpravili na tedenski ribolov, se kar pogumno odpravite. Včasih so takšni ribolovi še boljši in se na njih lahko veliko naučite.