Čapi prvič

Kako le naj začnem tale prispevek, že lep čas obljubljam članek o zame eni najlepših rib na Šmarjaku Čapiju.
Že pred časom ko sem opazoval slike rib iz Šmartina mi je Čapi izstopal po dolžini in po lepot. Bil je ena izmed mojih ciljnih rib v prihodnosti. Vedel sem tudi ,da se je riba zadnjič ulovila na čisto drugem koncu jezera kjer ne ne lovi pogosto,to mi je dalo mislit. In odprlo marsikatero temo z Bucem. Leto 2012 sem posvetil v 90 procentih Šmarjaku seveda tistih 10 posto sem dal domačemu Gaju brez katerega pač ne gre.
Prvo daljšo ribičijo v letu na Šmartinskem Jezeru sem planiral za prvomajske praznike in sicer z kolegom Mižo- (šišmiž). Hitro se je približeval datum odhoda z pripravo bojlijev nisem imel skrbi saj mi je ostalo še kakšnih 30 kilogramov od prejšnjega leta. Pregledam bojle in ugotovim, da so takšni kot morajo biti sol pač naredi svoje tako, da ni skrbi da bi se bojles pokvaril. Dan pred odhodom se dobiva z Mižo in malo premlevama situacijo na vodi pričakovala sva velik pritisk na trasi zaradi prvomajskih praznikov in pa časa dopustov. S tem sva sklepala, da se bo riba umaknila navzdol proti jezu. Po besedah Ota se za praznike vedno lovi slabo vsaj na trasi kjer je pritisk velik. Torej trasa odpade nočni odpade. To me ni skrbelo preveč saj sem vedel, da je dan že kar dolg in da bom lahko lovil kar dolgo večer. Po še nekaj pogovorih z Bucem ugotovim ,da smo kr malo bosi glede poznavanja terena od trase navzdol pa si milim bom že še vedno sem.

Prišel je čas odhoda z Mižo spakirava stvari vsak v svoj avto in se odpraviva na pot. Prispeva na jezero na katerem naju pričaka močan veter z vali za katere si nisem mislil, da lahko nastanejo na takšni vodi. Odpraviva se po sprehajalni potki na ogled spodnjega dela jezera. Opazujeva vodo zaradi valov in vetra je bilo obrate ribe na površju težko zaznati vendar sva jih opazila nekaj direktno pred pozicijo na kateri je pred nekaj leti že lovil Oto in mi jo je že priporočil pred odhodom. Z odločitvijo nisva predolgo odlašala odideva do avtomobilov in odneseva prvo rundo stvari proti poziciji. Problem te pozicije je ,da mora vedno nekdo biti pri stvareh saj zaradi sprehajalne poti katera vodi mimo ne moreš pustiti stvari brez nadzora. To nama vzame nekaj časa vendar uspeva postaviti kamp v kar solidnem času .Po tem na slepo namečem obe palici in jih postavim na stojalo isto vajo ponovi Miža.

Začne se napihovanjem čolna v tistem me pa preseneti prijem na moji levi palici zategnem in ugotovim, da je riba v štoru odložim palico nazaj na rodpod. Upam, da se sama reši iz štora. Vendar po kakšni uri nič, uspe mi izvleči navezo na kateri ugotovim, da je počila supernova v tistem se spomnim Otovih besed to ni predvez za štore ker poka. Malo čudno pogledam in navežem novo ponovno vržem nazaj na blef. Za tem poskušam z sondiranjem vendar zaradi valov in pa majhnosti čolna to tudi ne gre v 5 minutah sem bil cel moker. Čoln, ki ga ima Miža je idealen za sondiranje in pa nastavljanje vabe. Vendar je zaradi svoje majhnosti tudi občutljiv na malo večje vale. Mislim si, ko bo sonce nižje nebo imelo več takšne moči mešanja zraka in bo veter ponehal. To se je tudi zgodilo večer nama obema uspe najti pozicije in nahraniti. Sam izberem pozicijo na robu štorov kjer je včasih tekel potok. Miža pa izbere pozicijo med štori malo na desno stran.

Zjutraj uro ped sončnim vzhodom pomečem naveze v vodo. Obema uspe uloviti krape od 5 do 7kg. Zvečer nahraniva pozicije za drug dan saj sva smatrala, da nama riba ponoči izprazni pozicijo. Riba je ponoči kazala veliko aktivnost na površini. Prijemi so bili večinoma zgodaj zjutraj in pa večer čez dan skoraj ni bilo akcije.

Tretji dan se mi zjutraj ni dogajalo nič zato tudi nisem dohranjeval. Ob enih popoldan pa prijem malo dol potem počasi dvigne do konca in nato počasni odvoj role. Zategnem in v tistem rola ponori opazim ,da mi riba pobere bojo to me ne skrbi saj vem ,da boja mora pasti in da bo prej ali slej popustila. Sanjaj miško naenkrat začutim ribanje laksa riba pa še vedno beži kot nora. Spravim se v čoln v tistem pa kakšene 4 m dolg kos boje poleti v zrak dobro vsaj ribanje se je končalo odšlepam se do ribe, ki nudi lep odpor. Ribo zaradi lepega vremena zagledam 2 m pod čolnom takrat se mi pa začnejo majati kolena. Po kakšnih 5tih minutah jo uspem zasačiti. Odpravim se proti obali kjer z Mižo ribo stehtava in poslikava nova Čapijeva teža je bila 24.6 in pa 115cm. Ribo spustim nazaj v njeno okolje in se odpravim dokrmit.

Naslednja dva dneva loviva z Mižo slabo zato sem sklenil ,da poiščem pozicijo nekje blizu med štori najdem 2×2 m veliko čistino med štori in vrzel med njimi kjer bo potekala vrvica. Krmim z narezanimi bojli, ker se je izbrana pozicija kar močno spuščala. Upam na kakšen prijem naslednja dva dni lovim ribe okoli 5 kg in do konca kampanije na uspem prebiti meje 10 kg. Miža uspe uloviti enega čez 10 zadnje jutro pred odhodom. Po tem pospraviva kamp in opremo in se odpraviva proti domu.

No kako mi je pa uspelo uloviti Čapija drugič pa v naslednjem prispevku.