Mala, ali težka

Začela se je ribolovna sezona 2012 in kot na začetku vsakega leta, sva se tudi to leto s kolegom Andrejem odločila za gramoznico, na kateri bova vztrajala. Odločila sva se za »Vago« v Petišovcih pri Lendavi. Vsako leto si izbereva eno jezero, na katerem potem loviva celo sezono. Izjemoma kakšne tedenske kampanje loviva na drugih vodah.

»Vago« sva izbrala iz enega samega razloga. Zato, ker že nekaj časa ni bilo ujete večje ribe. Nekako je ta voda »pozabljena«, zato me je še toliko bolj privlačila. Predstavljala mi je poseben  izziv. Površina vode ni velika je pa zelo zanimiva, kajti ribe imajo kar nekaj možnosti za pobeg v grmovja, veje ali gosto travo. Voda spada k Hrvaškemu katastru tako, da so pravila ribolova nekoliko drugačna od naših. Prva pomembna stvar je, da se lahko lovi na 3 palice, kar je super, ker imaš možnost kombinirati več vab in testirati stvari. Čoln ni dovoljen, kar lahko na tej vodi predstavlja problem, saj je vsako leto bolj zaraščena.

Ko sva vodo izbrala, sva si naredila načrt. Odločila sva se s čim bova hranila in kako bova lovila. Nato sva poiskala mesto lovljenja. Po pogovoru z očetom in še z nekaterimi kolegi, ki so že lovili na tej vodi, sva se odločila za mesto na katerem bova lovila. Odpravila sva se na vodo in zmarkirala ter določila mesto. Odločila sva se, da bova lovila čisto ob obali na drugi strani jezera. Na globini cca. 2,5 – 2,8 m sva našla lep plato gramoza. Zaradi zaraščenosti sva imela možnost loviti samo na enem mestu in na srečo je bilo dovolj mesta za vseh 6 palic.

BFBaits Joker & Black Squid in jezero v ozadju.

Po vsem tem, sva končno začela krmit in seveda tudi lovit. Odločila sva se, da bova krmila 3-krat na teden. Krmila sva z partikli (koruza+konoplja+tigernuts) in  BFBaits boilesi. Lovila sva čez vikend, in sicer od petka do nedelje. Služba in ostale obveznosti nama drugače ne dopuščajo.

Končno je prišel prvi vikend, ko sva se odpravila lovit. Izbrala sva si 2 vrsti boilesov, in sicer BFBaits Joker in pa Black Squid 20mm. Ribiči, ki so na tem jezeru že prijeli ribo, so nama povedali, da niso imeli ulova na pop up ali snežak sisteme. Vse kar so ujeli je bilo na dnu. Kljub temu sem se odločil, da bom z eno palico lovil na pop up BFBaits Squid. Tako se je odločil tudi Andrej, ampak je on na en trnek nastavil tigernuts dvignjen z spužvico. Ostali dve palici sva imela na dnu. Na eni sva imela Joker ter na drugi Black squid boilies.

Prvi vikend je bil popolnoma miren brez prijema. Po tihem sva tudi to pričakovala, kajti prijemi na tej vodi niso pogosti in sva vedela da bova morala vztrajati. Prav tako nisva bila prepričana, kakšne ribe še plavajo v tej vodi. Vedela sva samo to, da mora biti še par lepih krapov ter amurov. Nič hudega sva si rekla in ostala pri istem sistemu hranjenja in lovljenja naprej.

Čez teden sva spet lepo nakrmila in naslednji vikend spet šla lovit. Pripravila sva vabe ter jih nastavila, postavila šotor,  se vsedla za mizo in čakala. Dan je minil mirno, zato sva se odpravila spat. Bil je 9. april. Zjutraj ob 6.00  uri se oglasi moj signalizator. Poln adrenalina zbežim do palic in zategnem. Po kratkem upiranju je začela riba plavati proti meni in takoj sem vedel koliko je ura. Prepričan sem bil, da je to amur.Malo divjanja pri obali in prva riba je bila na bregu. Amur 8,30 kg je bil ulovljen na BFBaits Joker. Seveda sem bil vesel prve ribe, čeprav bi raje videl krapa J. To je potrdilo, da je mesto dobro in tudi, da je najin način lovljenja dober.

Amur 8,30 kg BFBaits Joker

Naslednjo ribičijo sem odlovil z očetom. Vabe so bile iste kot prej. Edino pop up sem zamenjal na sadni okus, in sicer BFBaits Ananas 20 mm. To sem storil kljub temu, da nismo krmili z nobenim sadnim okusom. In takoj uspeh točno na ta sistem. Spet je bila usodna ura 6.00 zjutraj, ko se je oglasil moj signalizator. Borba je bila malce težja kot z prejšnjo ribo, zato sem pričakoval, da se bo prikazal krap. Vendar se ni, spet amur 13,20 kg. Bil sem vesel, da so ribe vedno večje vendar me je skrbelo, da so samo amuri. Amur je lepa in zanimiva riba ampak sem letos bolj računal na krape, kajti prejšnje leto sem se nalovil lepih in velikih amurov na drugi gramoznici.

Amur 13,20 kg BFBaits Joker.

Zato sem se odločil, da je čas za spremembe. Nisem želel, da se mi amuri naselijo na krmišče, zato sem poklical Otoja in spremenil okus boilov ter vzel BFBaits Squipex in Squid&Peach 20mm. Tudi pop up sem vzel manjšo militražo in sicer BFBaits Ananas 12mm. Zmanjšal sem tudi krmljenje z partikli ter povečal količino boilesov.

Prvi vikend po tem, ko sem spremenil način hranjenja in zamenjal vabe sem odlovil sam. V soboto ob 7.15 uri se je oglasil moj signalizator in bil je močen prijem brez ustavljanja. Pribežal sem do palic ter zategnil in še kar naprej je rola pela, ko se je laks odmotaval. Nato se je vse skupaj ustavilo saj se je riba zarinila globoko v gosto travo. Vedel sem, da je večja riba na trnku, zato mi je tudi srce začelo razbijati. Vse je bilo mirno, ribe nisem mogel spraviti ven iz trave, čoln pa ni dovoljen, da bi šel na vodo. Rolo sem malo bolj zaprl in malo močneje potegnil na kar je vse skupaj popustilo in ven sem potegnil prazen trnek. Razočaranje je bilo precejšnje, kajti vedel sem da sem izgubil večjo ribo in po vsej verjetnosti krapa.

Naslednjo ribičijo sem izgubil kar 2 ribi zaradi vejevja in trave. To je bil velik šok moram priznati. Na taki vodi, kjer so prijemi redki, izguba ribe  še toliko bolj boli. Pomirilo me  je vsaj to, da so prijemi. To pomeni, da nekaj že delava dobro in bodo še nove priložnosti.

Po neuspešnih dveh vikendih je končno prišel en uspešen vikend, kjer sem imel 2 prijema. V soboto zjutraj ob 8.00 uri sem imel prvi prijem in takoj po zategu nisem čutil ničesar, kajti riba je bila že v travi. Rekel sem si, da bom potrpel. Odprl sem zavoro na roli in položil palico nazaj na stojalo ter čakal kaj se bo zgodilo. Po 15minutah se ni zgodilo nič, zato sem se odpravil nazaj v posteljo. Komaj po 1uri se je riba izkopala iz trave in bil je moj prvi krap. Imel je samo 5 kg vendar mi to sploh ni bilo važno. Zelo sem bil vesel prvega krapa na tej vodi. Ulovljen je bil na BFBaits Squipex.

Drugo ribo sem ujel naslednje jutro. Začelo je odmotavati laks iz desne palice. Takoj po zategu se je začela borba in uspel sem ribo zadržati preden je prišla do vejevja ali trave. Borba je bila zelo zanimiva in utrudljiva za oba, ampak v tem najbolj uživam. Po 15 – 20 minutah sem ribo dobil do obale in jo zajel z podmetalko. Bil je krap 14,90 kg. Veselje je bilo nepopisno, bil je temen in zdrav krap ulovljen na BFBaits pop up Ananas 12 mm.

Krap 14,90 kg BFBaits Pop up Ananas

Bila je sobota 26. maj, ko sva lovila skupaj z Andrejem. In to sobotno jutro verjetno nebom pozabil nikoli. Ob 7.00 uri se je oglasil Andrejev signalizator, zategnil je in riba je bila na trnku. Super sem rekel, obul copate, stopil ven iz šotora in 10 sekund za tem piska moj signalizator. Kaj se pa zdaj dogaja sem si rekel. Zategnil sem in čutil ribo. Obrnil sem se k Andreju in ga začudeno vprašal: »Ali je sploh možno, da imava dva prijema ob istem času?« Andrej mi odgovori, da je verjetno njegova riba pobrala moj trnek in da imava oba isto ribo na trnku. Rekel sem OK in malce popustil, na kar sem pogledal v zrak najina laksa in opazil, da je njegov čisto na levi strani in moj čisto na desni. Spet sem se obrnil k Andreju in ga vprašal: »Kako je pa to zdaj mogoče, da sta laksa na drugih straneh?« Pa mi odgovori, da ne ve in da mu zdaj nič več ni jasno J. Spet sem bolj zategnil palico in takrat sva ugotovila, da imava dva prijema, kajti moja riba se je premikala, njegova pa je bila že v travi in je mirovala. Nato je moja riba začela močno vlečti proti Andrejevi in tako mi je ušla na isto mesto kot njegova. In takrat se je zgodilo tisto česar sem se bal, da se bo. Prekrižala sta se nama laksa. Takoj sva vedla kaj se bo zgodilo in še preden sem uspel kaj povedat je počil Andrejev laks.  Jaz sem ribo imel še v kontaktu vendar je bila globoko v travi. Bil sem potrpežljiv, kajti vedel sem, da sem že izgubil nekaj rib na ta način, ko sem jih hotel na silo izvlečti ven. 5 minut je vse skupaj mirovalo nato se je pa zelo počasi začelo vse skupaj premikati. Zelo počasi sem ribo uspel dobiti ven iz goste trave. Na sebi jo je imela še ogromno, zato nisva videla za kakšno ribo gre. V tistem trenutku je riba pokazala svojo zadnjo plavut in oba sva obnemela. Videla sva, da ni mala riba, zato sem jo zelo previdno in počasi vlekel k bregu. Zaradi trave, ki jo je imela tudi na očeh, riba ni bila zelo borbena. Andrej je pripravil podmetalko in še sreča, da je bil on tam, kajti sam bi jo zelo težko spravil v podmetalko. Iz nje je bilo potrebno pobrati vso travo. Andrej je ribo dvignil iz vode ter jo položil na blazino. In takrat sem končno videl ribo v celi velikosti. Bil je prekrasen krap luskinar, nekoliko nenavadne oblike z malo glavo in velikim telesom, ter grbo nad glavo. Po tehtanju in slikanju je sledilo spuščanje ribe nazaj v vodo, v upanju, da se naslednje leto spet vidiva z kakšnim kilogramom več. Zato, ker še noben ni ulovil tega krapa in ker je imel tako nenavadno obliko, sem imel možnost, da jo sam poimenujem. Dal sem mu ime Grba. Tehtal je 20,70 kg ulovljen na BFBaits Squipex.

Krap Grba 20,70 kg BFBaits Squipex

Do konca leta sva z Andrejem še ulovila nekaj rib in jih nekaj tudi izgubila. Lahko rečeva, da je sezona bila uspešna  za oba. Mogoče se komu zdi, da je bilo prijemov malo, ampak tisti, ki so že lovili na tej vodi vedo, koliko pomeni vsak prijem.