Krog skozi letne čase

Sezono 2012 sem zaradi lastnega pomanjkanja časa podredil ribolovu na vodah v Sloveniji. Seveda se je na mojem seznamu spet pojavilo meni najljubše jezero v Prekmurju na katerem sem doživel že veliko lepih trenutkov.

Še preden se je prav začela sezona sem že razmišljal kateri čas izbrati za ribolov na tem jezeru. Odločil sem se za mesec maj, saj se voda takrat že dodobra zagreje in riba postane zelo aktivna. Osnovni pribor katerega uporabljam za ribolov so palice Venture VX1 3.0lb, role Shimano Ultegra Ci4. Z letošnjim letom sem se odločil poizkusiti nov monofil Korda Adrenaline 0.35mm. Predvrvice sestavljam iz trnkov BigFish ali Tandem Baits Super Heavy (velikost trnka je odvisna od velikosti vabe) ter oplaščene vrvice Tandem Baits – Slim Silk 25lb ali Soft Silk 25lb. In tako se je pričelo najprej spomladi.

Maj 2012
Ko sva s prijateljem Andrejem prispela na jezero je bila planirana pozicija zasedena. Ker pa je ribič naslednji dan odhajal domov sva se odločila, da en dan odloviva v bližini in se naslednji dan prestaviva na želene pozicije. V začetku sezone so prišle na tržišče nove vabe BFBaits Joker in Mexicana. Zelo zanimiva vaba s poudarkom na česnu in pikantnosti. Imel sem ju priložnost preizkusiti že na začetku sezone na kratkih ribolovih. Rezultati so bili odlični, vabe lovne, sploh za malenkost hladnejšo vodo kjer česen pride še najbolj do izraza . Torej BFBaits Joker in Mexicana sta bila moja aduta tega ribolova. Ker nikoli nisem maral masovnega hranjena ribe sem si tudi tokrat poiskal posamezne mikrolokacije kjer bi se krapi lahko zadrževali. Dober pregled dna s palico je že pol poti do uspeha. Prva noč je minila brez prijema tako pri meni kot pri Andreju. V dopoldanskem času naslednjega dne se najina planirana pozicija za ribolov sprosti in posamezne palice prestaviva. Popoldan pa prvi prijem, nežen z rahlim padanje svingerja na Andrejevi palici. Nič ne kaže na kaj večjega do obale kjer opaziva kar velikega amurja. Hitro ga zajamem in dobim pričakovani »tuš« z njegovo repno plavutjo. Vaga pokaže točnih 20kg! Zvečer istega dne sledi prijem na moji palici skoraj na enak način kot prej pri Andreju. Čutim, da sem zapel v podvodne ovire zato se nemudoma odpravim v čoln. Po večkratnih poskusih, da bi navezo rešil poizkusim še z pripravo za odpenjanje-reševanje naveze pa ne najdem silka. Očitno sem ribo potegnil čisto v podvodno rastlinje. Poizkušam še iz druge strani obale pa brez uspeha. Še enkrat poizkusim tik nad ribo z malo močnejšim potegom in v tistem trenutku prijem popusti in riba odplava na čistino. Riba je bila rešena. Zdaj sem jo moral samo še varno pripeljati do mreže. Na površini se prikaže amur, vaga pa pokaže dobrih 14kg.

Tretji dan zjutraj se je vreme spremenilo in začel je pihati severni veter kateri ni pojenjal niti ponoči. Slutil sem, da ta veter ne prinaša nič dobrega in nisem se zmotil. Na vodi nisva opazila nobene aktivnosti rib, prav tako so obmirovale tudi najine nastavljene palice. Predzadnji dan se vreme popoldan spremeni. Veter pojenja, občuti se sprememba temperature in instinkt mi daje vedeti, da se zadnjo noč vendarle lahko kaj spremeni. In tako je tudi bilo. Zgodaj zjutraj zadnjega dneva me prebudi prijem na skrajni levi palici. Nisem izzival, raje sem takoj skočil v čoln in zaplul proti ribi. V kratkem času se v mreži znajde prelep zrcalar teže 15kg.

To je bila tudi zadnja riba tega ribolova. Kmalu se je severni veter ponovno okrepil. Ni imelo več smisla vztrajati, zato sva pospravila tabor in zaključila ribolov.

JUNIJ 2012
Ni minilo veliko časa od majskega ribolova, ko sem začel razmišljati, da ponovno poskusim odloviti par dni na Krogu. Zadnji teden v mesecu juniju sem izbral termin za ribolov. Poletje je bilo že v polnem zamahu in visoke temperature tudi. S prijateljem Sebastijanom sva se dobila ob jezeru že zgodaj zjutraj, samo zato, da postaviva tabor in pripraviva opremo preden pride najhujša vročina. Vremenska napoved je bila sicer prekrasna za nekoga, ki gre taborit in se namakat v vodi, ni pa najboljša za ribolov. Temperature zraka so se vsak dan gibale okrog +34°C, voda pa je imela po merjenju okrog +28°C. Zaradi visoke temperature vode v jezeru se stopnja prisotnega kisika v vodi zmanjša, kar posledično vpliva tudi na samo aktivnost rib. Zato sem tudi pričakoval manj prijemov oz. sploh nobenega. Ker samo jezero ni globoko (max nekje do 5m) so vse plasti vode imele približno enako temperaturo. Glede na te dejavnike sem precizno izbral lovno mesto in upal, da vseeno prelisičiva kakšnega krapa. Tabor sva postavljala v etapah, saj je vročina neznosno pritiskala. V takšnem vremenu je potrebno zavarovati samega sebe. Zagotovimo si senco, veliko tekočine, obvezna so pokrivala za glavo in kakšna tanka majica z dolgimi rokavi. Dandanes je sonce neusmiljeno in namerno izpostavljanje soncu vsekakor ni primerno za naše zdravje.
Ker sem pričakoval, da se v takšnih pogojih riba ne prehranjuje preveč, hkrati pa še poteka tudi drst krapov sem se ustrezno pripravil na ribolov z vabami. Vedel sem, da pretiravanje s krmljenjem ne bo obrodilo sadov. Za vabe sem tokrat izbral BFBaits Monster in BFBaits Mexicana. Slednje sem hotel preizkusiti tudi v topli vodi.

Odločil sem se, da poleg same vabe nahranim s samo nekaj bojliji brez peletov in brez partikla. Seveda sem lovil na točno določenih pozicijah na katerih sem pričakoval prisotnost krapov. Ribolov se je pričel in prva noč je na presenečenje obeh prinesla prvo ribo. Zvečer, ko se je ozračje vsaj malo ohladilo in sva lažje zadihala, je Seba imel prijem. Po drilu iz obale sva kar hitro zajela prvo ribo krapa luskinarja s težo 15kg. Glede na razmere je bil to fantastičen dosežek, sva se strinjala oba.

No tako kot se je nepričakovano začelo se je tudi nepričakovano ustavilo. Naslednja dva dni sem bolj namenil hlajenju samega sebe kot pa ribolovu. Pravijo, da noč ima svojo moč (ponekod je tako tudi v ribolovu). Zadnjo noč sem dočakal prijem tudi na moji palici. Po prvem zategu palice in odporu ribe sem pričakoval večjo ribo, vendar se je po tehtanju vaga ustavila pri dobrih 10kg. Bil sem zadovoljen, saj je v takšnih pogojih izredno težko uloviti krapa.

OKTOBER 2012
Poletje se je iztekalo in z mislimi sem bil ponovno pri ribolovu na Krogu. Ker sem bil s prostim časom precej na tesno sem se odločil, da odlovim 5 dni v drugi polovici meseca oktobra. Voda se je pričela ohlajati, pojavljati so se začele prve meglice, krapi pa so postajali vedno bolj lačni.

Tokrat sem za ribolov izbral novo pozicijo na kateri letos še nisem lovil. Za ta ribolov sem se odločil preizkusiti boile BFB Black Squid večjih dimenzij in sicer 26mm in 30mm. Za večje dimenzije sem se odločil zato, da zmanjšam možnost prijemov majhnih krapov in ploščičev.

Glede navez nikoli ne kompliciram saj sem še vedno mnenja, da manj kompliciraš boljše je. Zato sem se odločil da uporabim za vabe velikosti 20mm oplaščeno vrvico TB Slim silk, trnek Korda Wide Gape št. 4 in TB safety bolt system s tubo za vpenjanje svinca. Zaradi večje razdalje sem uporabil svince BigFish Grippa s težo 160g. Za vabe 26mm in 30mm pa sem posegel po večjem trnku št. 2.

Zavedal sem se, da bo precizna izbira lokacije odločala o uspehu, zato sem precej časa posvetil sondiranju terena pod vodo. Preden se odločim za lovno pozicijo na koncu s palico potipam še dno in ugotavljam prisotnost peska, mulja in večjega kamenja. Taktiko za ta ribolov sem nekoliko spremenil saj sem na dveh pozicijah lovil zelo blizu nasprotne obale. V tem času se riba intenzivno prehranjuje zato se odločim hraniti tudi z mešanico partikla (koruza, tigernuts, konoplja) in mikro peleti BFB Glm in BFB Winter days.
Vremenska napoved je bila zelo dobra saj temperatura ponoči ni padla pod +10°C, čez dan pa se je gibala okrog +15°C. Tudi temperatura vode je na površini kazala dobrih +17°C. Napovedan je bil tudi rahel veter smeri J in JZ. Vse je bilo tako kot sem želel in z nestrpnostjo sem pričakoval prvi prijem. Nisem rabil dolgo čakati, saj se je ob sedmih zvečer prvič oglasil moj alarm na srednji palici. Po nekaj minutah je riba na suhem, lep zrcalar s težo 14.5kg.

Noč je še mlada, megle ni, zato odhitim nastaviti vabo na isto pozicijo. Okrog polnoči me zbudi prijem na isti palici. Skočim v čoln, hitim proti ribi in ulovim zdravega luskinarja teže okrog 10kg. Ribo stehtam in jo brez slikanja vrnem v njeno kraljestvo. Ravno se pogreznem v globok spanec, ko me ob dveh zjutraj prebudi kratek pisk. Dvignem glavo iz ležalnika in poslušam. »Pa ne že spet ploščič« razmišljam na glas. Vseeno se odločim preveriti palico. Tik preden sem pri palici svinger pade do konca. Drugega ne preostane kot zateg. Čutim slab odpor na drugi strani in navezo v ravni črti vlečem proti sebi. Razmišljam, da bi lahko na drugi strani bil večji ploščič ali pa amur mogoče??? Riba 5m pred obalo znori in se noče prikazati na površini. Takrat sem bil že skoraj siguren, da je na drugi strani amur. Po krajšem utrujanju se prikaže amur dolžine krepko čez 1 meter. Stehtam mrcino, skala na tehtnici pa se ustavi pri 19kg. Presenečenje je bilo toliko večje saj je prijel na tonečo vabo BFB Black squid velikosti 26mm.

Naslednji dan poteka mirno brez prijemov. Vem, da bodo samo noči odločale o prijemih. Čez dan bi lahko palice potegnil ven ampak upoštevam naključja, ki se kdaj zgodijo. Naključje se žal ni zgodilo in noč drugega dneva je prišla. Z nočjo pa so prišle tudi ribe. Okrog 21.00h sledi kratek pisk na moji desni palici. Spet ista zgodba?? Nisem se zmotil saj na isti poziciji ponovno ulovim amurja tokrat s težo 10,70kg. Pri zajetju amurja mi je le ta privoščil hladen tuš. Hvala mali amur!

Tisto noč ribe čisto ponorijo s prijemi, saj trije ribiči zabeležimo 7 prijemov v roku 3 ur. V času po ulovljenem amurju, ko sem odšel nastavljat vabo nazaj na pozicijo sledi prijem na moji desni palici. Prijatelj Andrej priskoči na pomoč, bori se z ribo na drugi strani, a žal se riba na pol poti sname, Andrej pa izvleče lep kos debele plastične folije na trnku. Zanimivo kaj vse se najde na dnu jezera. Preostanek noči ostane miren in ga namenim potrebnemu spanju. Tretji dan se ozračje nekoliko ohladi, veter cel dan spreminja smeri. Aktivnost ribe na površju popolnoma zamre. Noč je občutno hladnejša kot prejšnji dve. Sprememba vremena povzroči popolno mrtvilo saj ostanem brez prijema. Slišim se s prijateljem, ki lovi na Soboškem jezeru in je situacija popolnoma enaka.
Pred mano je bila zadnja noč. Veter se je ustalil, pihal je ponovno iz smeri juga. Aktivnost ribe sicer ni bilo zaznati pa vendar sem imel dober občutek. In ta občutek me ni prevaral. Nekaj po deseti uri zvečer sledi prijem na moji »amur« palici. Popolnoma identičen prijem, identičen dril in na koncu seveda amur s polno težo 16kg.

Teh amurjev sem imel počasi dovolj. Želel sem uloviti še kakšnega krapa. Želja se mi je uresničila okrog ene ure zjutraj na palico s katero sem nenehno spreminjal lovne pozicije. V času prijema je bila megla tako gosta, da je bila vidljivost okrog 10m. V takšnih razmerah utrujanje ribe s pomočjo čolna odpade. Odločim se utrujati ribo z obale, kljub veliko preprekam, ki so bile med mano in ribo. Na srečo riba krene desno in se izogne najhujšemu. Veselim se ob pogledu na zajetega krapa, tehtnica pa pokaže 15kg. To je bila tudi moja zadnja ulovljena riba. Ko se je zdanilo je prišlo na vrsto vsem nam ribičem neprijetno opravilo pospravljanja tabora in odhod domov!

NOVEMBER 2012
Želja po ribolovu še ni ugasnila, vreme je bilo idealno in jaz sem spet začel sanjariti o morebitnem kratkem ribolovu. Sanje so hitro postale resničnost, termin potrjen, vabe izbrane. Preseneti me Oto (BigFish) potrdi termin in se mi pridruži na ribolovu! Odločiva se, da s seboj vzameva vabe BFB Squipex in BFB Black squid. Partikel je po pomoti ostal doma, zato se odločim, da bom pri hranjenju dodajal pelete BFB Glm in BFB Winter days. Dnevi so v tem času precej kratki, zato vse aktivnosti nastavljanja in hranjenja potekajo čez dan. Zvečer obstaja možnost goste megle, ki zelo vpliva na orientacijo na vodi. Do teme je vse nared, v šotoru dobra debata ob topli pečki in prijetni glasbi. Vmes pa slišim piskanje katerega najprej sploh ne povežem z ribolovom. Vseeno po nekaj sekundah ugotovim da se zunaj nekaj dogaja in se izstrelim in šotorja. Prva riba prve noči je ulovljena. Na drugi strani krap luskinar s težo slabih 10kg. Za začetek zelo dobro.

Okrog 11 ure zvečer ponovno prijem na 30mm BFB Black squid na 2m globine in 2m od roba. Kdo bi si mislil kje vse plavajo ta veliki?! Zaradi velikega previsa, ki se je nahajal pred mojo lovno pozicijo se odločim uporabiti čoln. Odhitim proti ribi, na sredi poti rešim zapet silk nekje pod vodo in ulovim krasnega luskinarja s težo 13,4kg.

Naslednji dan sonce spet hitro zaide, ob petih popoldan je tema. Po eni strani sovražim ta čas, saj čutim primanjkljaj sonca in s tem tudi energije. Kakor tudi po nevihti posije sonce tako bo za zimo spet prišla pomlad. Druga noč je pred nama in pričakovanje na prijem je veliko. Dokler ne odideva spat se pri palicah nič ne dogaja. Ob dveh ponoči pa me prebudi konstantno piskanje mojega alarma. Nekaj dragocenega časa mi vzame oblačenje a sem vseeno hitro pri palici. Sledi zateg, razdalja je velika, ribe ne čutim samo velik upor. Čoln je pripravljen, mreža je pripravljena, vklopim lučko na bank- sticku za boljšo orientacijo in že plujem proti ribi. 30m pred ribo je monofil zapet nekje na dnu. Z občutkom in počasi mi uspe rešiti zapeto vrvico. Riba me čaka nedaleč vstran od lovnega mesta. Ko sem že čisto blizu krap pokaže svojo moč in se ne pusti dvigniti na površje. Nekaj trenutkov se čoln suče v nasprotni smeri urinega kazalca potem pa se riba le upeha in se prikaže na površju. Krapa zajamem in ga ocenim na dobrih 15kg. Po tehtanju vaga pokaže 16,8kg težko mrcino. BFB Black squid je spet oddelal svojo nalogo!

Naslednji dan in naslednjo noč so palice ostale tihe. Zadnja noč je postregla tudi z izredno gosto meglo. Vidljivost je bila okrog 5m. Zadnje jutro je prišel čas odhoda in zaključek ribolova, verjetno zadnjega to leto na jezeru Krog. Z mislimi sem še vedno na jezeru in razmišljam o staroselcih tistih velikih, katere mi letos ni bilo dano uloviti. Pa nič zato, tudi manjši bodo zrasli v velike in drugo leto je spet priložnost prelisičiti kakšnega izmed njih.

Spoštujte naravo in čuvajte ribe!